55 volných míst
Pro studenty a absolventy

Vzdělání
Lokalita
Obor
Typ úvazku
Jazyky

Další možnosti spolupráce

Nastartuj svou kariéru v moderní mezinárodní společnosti už během studia! ŠKODA AUTO nabízí studentům a absolventům vysokých škol široké možnosti uplatnění. Nebojíš se čelit výzvám a chceš získat nenahraditelné životní zkušenosti? Potom hledáme právě Tebe!

Jsi studentem bakalářského nebo magisterského oboru? Pak právě Tobě nabízíme možnost absolvovat povinné i nepovinné odborné praxe ve ŠKODA AUTO. Přizpůsobíš si docházku svým studijním povinnostem a pod vedením odborníků ze ŠKODA AUTO budeš rozvíjet svoje schopnosti, získávat pracovní zkušenosti a také ti umožníme vypracovávat závěrečnou práci pod vedením našich zaměstnanců. Více informací o praxích naleznete ZDE.

Zažij nezapomenutelný start kariéry! ŠKODA Trainee program je roční adaptační a rozvojový program pro absolventy magisterského stupně studia. Během rotací po odděleních ŠKODA AUTO, poznáš, jak společnost funguje, vytvoříš si síť důležitých kontaktů v rámci společnosti a získáš možnost absolvovat zahraniční stáž a praktické zkušenosti z dealerské sítě naší společnosti. Přihlásit se můžeš již jako student posledního ročníku vysoké školy technického či ekonomického zaměření ZDE.

Doktorandský program je víceletý rozvojový a motivační program pro studenty doktorského stupně studia vysokých škol. Jako doktorand můžeš v rámci placené spolupráce psát svou dizertační práci pod vedením odborníků ze ŠKODA AUTO. Získáš také možnost rozvíjet svoje jazykové schopnosti, účastnit se odborných školení a setkat se s manažery společnosti. Časový fond je zároveň uzpůsoben tak, abys stihl plnit povinnosti spojené se studiem. Více informací ZDE.

Ve spolupráci s vysokými školami připravujeme během celého roku po celé České republice tematicky založené workshopy a přednášky. Skuteční experti z řad zaměstnanců ŠKODA AUTO představí co a jak funguje a naučí, jak co nejlépe uplatnit své schopnosti. Aktuální informace o plánovaných akcích lze nalézt v sekci události na webových stránkách www.skoda-kariera.cz.

Den otevřených dveří pro studenty „ŠKODA DAY“ pořádá ŠKODA AUTO pravidelně každý rok na podzim. Informace o termínu konání je vždy s předstihem zveřejněna na našich webových i Facebookových stránkách.

Nevybrali jste si?

Nevadí, přesto nám pošlete svůj životopis.
Nikdy nevíte, jestli za chvíli nebudeme hledat právě Vás!

Poslat životopis

O nás

ŠKODA AUTO a.s.

Inovativní a moderní společnost s bohatou historií, taková je ŠKODA AUTO. Hlavním motorem, který nás vede k úspěchům, jsou skvělé vozy, silná značka, motivovaný tým a schopnost přinášet chytrá řešení.

Technologie a inovace Simply Clever

Jako jediná automobilka v České republice vyrábíme i vyvíjíme. Moderní technologické centrum, které v Mladé Boleslavi máme, nám umožňuje přicházet s inovacemi ve smyslu „Simply Clever“.

Buďte těmi, bez kterých to nejde

Zejména díky skvělým zaměstnancům je naše společnost tam, kde je. Za to si jich skutečně vážíme a náležitě je odměňujeme. Protože se chceme stále zlepšovat, hledáme další talentované lidi, kteří nám pomohou držet krok se současnou digitální dobou. Chcete posílit naše týmy IT, vývojářů, nebo mnoho dalších? Nebojte se a přijďte zjistit, jaké to doopravdy je, být součástí ŠKODA AUTO.

Personalista Jakub Dušánek ze ŠKODA AUTO, vám poradí, jak na to.

1. První a nejdůležitější radou je: nebát se, nepodceňovat se a přihlásit se!
2. Dejte si záležet na tvorbě životopisu a vyvarujte se chyb. Klidně si ho nechte zkontrolovat od známých, či ještě lépe přímo odborníkem.
3. Nelžete ve svém životopise ani při pohovoru.
4. Před pohovorem si zjistěte základní informace o ŠKODA AUTO a také o pozici, na kterou se hlásíte.
5. Neptejte se na otázky, na které naleznete odpověď hned na úvodní stránce našich webových stránek.

Benefity

Studentům a absolventům, kteří do ŠKODA AUTO nastoupí, nabízíme širokou škálu benefitů a výhod. Můžete například absolvovat rozvojová školení a workshopy, setkávat se s manažery společnosti nebo se účastnit zahraničních stáží.

Benefity pro studenty

Dotované stravování
Možnost ubytování v Mladé Boleslavi
Pracovní doba podle studijních povinností

Benefity pro absolventy

Účastníci ŠKODA Trainee programu mohou využívat veškerých zaměstnaneckých benefitů ŠKODA AUTO

Příběh absolventa

Tomáš Smilek nám odhalil svoji kariérní cestu a současné pracovní povinnosti i radosti ve ŠKODA AUTO. Jeho úkolem je doprovázet vznik designu a technických konceptů nového vozu. Co vše to obnáší, nám prozradil v následujícím rozhovoru.

Tomáš Smilek

Tomáš Smilek

Specialista dimenzování zadní části vozu

Jakou jste vystudoval vysokou školu? Podle čeho jste obor studia vybíral?

Už od dětství jsem trávil čas v otcově autodílně. Tam jsem našel zálibu v technice a hlavně autech. Jelikož jsem je nechtěl pouze opravovat, ale i vyvíjet, byla moje budoucí dráha jasná. Po střední průmyslové škole jsem studoval obor automobilní a dopravní inženýrství na VUT Brno.

Pracoval jste již při studiu? Jaká byla Vaše první absolventská pozice?

Už při studiích jsem hledal cesty do vývoje ŠKODA AUTO. Jedna z nich byla praktikantský pobyt s možností napsat diplomovou práci ve spolupráci s firmou. Zkušenosti jsem začal sbírat v oddělení výpočtů metodou konečných prvků (FEM), konkrétně simulace bočního nárazu a v roce 2010 se mi podařilo úspěšně obhájit diplomovou práci. Ten samý rok jsem nastoupil do oddělení koncepčního vývoje ŠKODA AUTO.

Co je náplní Vaší práce na pozici Specialista dimenzování zadní části vozu?

V rámci koncepční a designové fáze jsem zodpovědný za celou zadní část vozu, interiér i exteriér. Výsledek musí plnit funkce, které naši zákazníci očekávají nebo ještě lépe, jejich očekávání překonat. Cílem také je, aby technicky navržené řešení umožnilo realizaci atraktivního designového návrhu.

Jaké jsou funkční požadavky?

Funkčními požadavky jsou například objem a přístup do zavazadlového prostoru, koncept oblasti zadního nárazníku kdy chceme, aby při zadních nárazech nedošlo k poškození víka kufru nebo celková geometrie zádi, kde klademe důraz na aerodynamiku a tím lepší spotřebu paliva pro zákazníka.

Jak vypadá Váš běžný pracovní den?

Do práce chodím běžně před osmou hodinou. Ráno si projdu e-maily. Pak pokračuji na aktuálních úkolech. To může být příprava prezentace pro vedení nebo tvorba vyhodnocení designového modelu z hlediska techniky. Když nejsem zrovna u počítače, účastním se porad a jednání. Zajímavé jsou termíny přímo u designového modelu, kde probíráme jednotlivá témata na místě. Zajišťuji a řídím organizaci projektového týmu napříč odděleními nejen koncepčního vývoje ale i konstrukce.

Zbývá Vám dost času také na soukromý život?

Z práce odcházím mezi čtvrtou a pátou odpoledne. Pořád mi zbyde dost času na sport. K večeru si zajdu zaběhat, zaplavat nebo do fitka.

Vznik jakých modelů vozů ŠKODA jste již technicky doprovázel?

Když jsem po škole nastoupil, začal jsem projektem Rapid Spaceback. V rámci něj jsme řešili zajímavý koncept zadního víka, které se vyrábělo ve dvou verzích, s krátkým a dlouhým zadním sklem. Pro nás byla výzva najít takový kompromis, který umožňoval zachovat co nejvíc shodných dílů mezi oběma variantami. Poté jsem se podílel na vzniku ŠKODA Superb třetí generace (liftback i combi) a můj poslední projekt je následník modelu Yeti.

Co Vás na Vaší práci nejvíce baví?

Jelikož jsme do projektu zapojeni hned od začátku, má člověk možnost vidět vznik vozu od prvních designových modelů. Mně osobně se nejvíce líbí ten rozhled, kdy člověk ovlivňuje a tvoří velkou část vozu a stará se o to, aby vše do sebe zapadalo, fungovalo a v konečném efektu tvořilo harmonický celek. Pak se mi také líbí možnosti osobního rozvoje, které ve ŠKODA AUTO máme. Před pár měsíci jsem například ukončil 1,5 roku dlouhou Job-Rotaci v jiném oddělení, která mě obohatila o nové zkušenosti.

Na závěr trochu záludná otázka. Jaké máte pocity, když v pondělí ráno vstáváte do práce?

Mám to štěstí, že mne má práce baví a naplňuje. To se pak hned jinak vstává. Je to dáno tím, že jsem věděl, co chci dělat a jakým směrem se chci dále rozvíjet. Důležité je, že ty možnosti tady jsou. A to je velká výhoda Škodovky. Navíc se o víkendech věnuji svým zálibám a tak jdu do práce odpočatý a s čistou hlavou.

Příběh manažera

Ve ŠKODA AUTO je oddělení nákupu rozděleno do desítek menších pododdělení. V jednom z nich pracuje i Josef Železný, který koordinuje nákup nárazníků a lakovaných dílů pro exteriér vozu.

Josef Železný

Josef Železný

Koordinátor – exteriér

Pane Železný, na jaké pozici jste ve ŠKODA AUTO začínal? Měl jste už nějakou předchozí praxi?

Ve ŠKODA jsem začínal na pozici nákupčího ve všeobecném nákupu. Zodpovědný jsem byl za nákup zařízení pro svařovnu a lisovnu. Moje studentská praxe je spjata rovněž s nákupem ŠKODA a v mezičase jsem strávil i nějakou dobu ve všeobecném nákupu u Audi.

Jak se postupně měnilo Vaše pole působnosti ve firmě?

Po mé úvodní pozici nákupčího jsem se rozhodl ucházet o pozici asistenta vedoucího všeobecného nákupu. Tam jsem následně byl necelý rok, který byl plný změn a restrukturalizace. V rámci nákupu vznikaly nové disciplíny jako například C3 Sourcing, spočívající v hledání dodavatelů v tzv. cost competitive countries, který jsem mohl následně již v pozici koordinátora v rámci všeobecného nákupu rozvinout.

Jednu dobu jste byl asistentem člena představenstva pro nákup. Jaká to byla zkušenost?

Moje více než tříletá zkušenost z pozice asistenta člena představenstva mi přinesla poznání firmy z úplně jiné perspektivy. Moci pracovat několik let u člověka, který se podílí na řízení společnosti, jako je ŠKODA AUTO, je neocenitelná zkušenost.

Jaké hlavní činnosti zajišťuje Vaše oddělení?

Moje oddělení zajišťuje nákup plastových lakovaných a chromovaných dílů pro exteriér vozu.

Jak byste popsal Váš tým?

Kolektiv v mém týmu je mladý a udržujeme i ve vypjatých situacích přátelskou atmosféru. Tedy alespoň se o to snažím…jak moc se mi to daří, byste se museli zeptat mého týmu, resp. mého okolí.

Součástí práce koordinátora je také svůj tým stmelovat a motivovat. Co pro to děláte?

Pro motivaci se snažím tým v dostatečné míře chválit. To je něco, co si myslím, že kolikrát v běžné praxi chybí. Pokouším se filtrovat tlak tak, aby tým dokázal efektivně pracovat a cítil podporu. Mojí výhodou je, že mám tým opravdu mladý, tmelí se v podstatě sám.

Baví Vás Vaše práce? Co Vás na ní baví nejvíce a co naopak nejméně?

Práce mě samozřejmě baví. Baví mě spolupráce s lidmi. Vyloženě mě nebaví zbytečná práce, které by se dalo předejít, ale ne vždy se to povede.

Jak vypadá Váš běžný pracovní den?

Snažím se být vždy kolem 7 hodiny ranní v práci. Je to čas, když ještě nejsou naplánovány žádné termíny a člověk se může připravit na pracovní den. Kolem 9:00 začínají interní termíny a jednání s dodavateli. Mám vyčleněný čas i na můj tým, na řešení aktuálních problémů, které máme na stole. Dvakrát týdně mi do kalendáře vstupují nákupní rozhodovací grémia. Pracovní doba mi končí kolem 18:00 a cestu domů vyplňuji telefonáty, které jsem během pracovní doby nestihl.

Pracujete opravdu hodně. Snažíte se dodržovat zásady work-life balance?

Zásadami work-life balance jsem se nikdy příliš nezabýval. Mám spíš zkušenost, že mozek si řekne, kdy má dost. Po práci se snažím co nejrychleji vypnout.

Virtuální prohlídka

Video

Pomáháme

Skvělé pracovní a obchodní výsledky nejsou tím jediným na čem lidem ve ŠKODA AUTO záleží. Máme srdce na správném místě a nebojíme se být tam, kde je potřeba pomáhat. Pomáháme a děláme to rádi.

„Ukliďme Česko“

ŠKODA AUTO a její zaměstnanci aktivně podporují celorepublikovou akci „Ukliďme Česko“. V rámci této akce uklízejí okolí nejen v Mladé Boleslavi, ale také v přilehlém okolí závodů v Kvasinách a Vrchlabí. ŠKODA AUTO se už tradičně zapojuje do ochrany životního prostředí a četné ekologické aktivity podporuje v rámci strategie „GreenFuture“.

Trainees pomáhají zábavou

Výtěžek z plesu, který již tradičně v Mladé Boleslavi uspořádali Trainees ze ŠKODA AUTO, byl darován na pomoc těm, kteří to skutečně potřebují. V roce 2017 byl tento výtěžek věnován Centru 83, poskytovateli sociálních služeb lidem s mentálním či kombinovaným postižením.

TERIBEAR

Jednodenní kolo sportovně-charitativního happeningu na Krásné louce v Mladé Boleslavi opět připomnělo, že TERIBEAR umí rozhýbat nejen těla, ale především lidská srdce. Výsledky hovoří za vše: naběhalo se či ušlo  - neuvěřitelných 14.426 km. Každý kilometr byl znásoben 20 korunami. Výsledný výtěžek v hodnotě 288.528 Kč byl v rámci závěrečného ceremoniálu zaokrouhlen členem představenstva ŠKODA AUTO, panem Bohdanem Wojnarem, na rovných 300.000 Kč.

Zeptejte se nás na cokoliv, na co jste ještě nedostali odpověď

max. 8000 znaků